Job Description
Territory: Ontario
The Remote Account Manager (RAM) is responsible for communicating with veterinary customers to initiate and sustain sales relationships and promote, position, and sell the companion animal line of products and services to meet and exceed customers’ needs. The RAM is also responsible for achieving the annual sales and business objectives within the established business plan for the territory. To optimize the impact of our interactions, the RAM must also develop an effective working relationship with all account managers in their region (which is Ontario minus the Ottawa area).
The RAM is responsible for understanding the customer needs and communicating accurate and complete product information and support through targeted communications and call activities towards the goal of increasing sales and market penetration. Strategic and innovative methods of communication and relationship building is encouraged to further strengthen clinic partnerships. Communications should be aligned to the OCS model and have the next best event determined and followed up with the customer in a timely manner. The activities of the RAM also include conducting webinars, attending product and sales training and participating in conferences and conventions. RAMs may also be called upon to engage with Key Account contacts during various marketing initiatives.
The RAM optimizes business potential in the territory through effective collaboration, analysis, planning, implementation and organization of work. Other duties include managing territory data through CRM and all other relevant territory management tools. There are additional administrative duties which include but are not limited to: territory planning, account planning and call planning, performance monitoring, recording daily calls with accounts, expense management and shipment requests from clients. Performance is measured on success within territory, as well as targeted promotions and other performance standards consistent with operating objectives.
The RAM will complete tasks in a manner fully consistent with our Company's commitment to our Values and Standards, policies, procedures, industry standards and all laws and regulations.
Qualifications:
Bachelor degree, Science degree is preferred, Veterinary Technician Diploma is acceptable
Pharmaceutical sales or experience in the Animal Health Industry
Experience in Small Animal Veterinary Practice as Animal Health technician or Veterinarian
Thorough understanding of the Animal Health Industry and Veterinary Practice operation is an asset
Proficiency in office technology and related software
Strong communication skills (both written and oral)
Comfortable with new technologies
Negotiation skills
Language spoken and written: English
We are proud to be a company that embraces the value of bringing diverse, talented, and committed people together. The fastest way to breakthrough innovation is when diverse ideas come together in an inclusive environment. We encourage our colleagues to respectfully challenge one another’s thinking and approach problems collectively. We are an equal opportunity employer, committed to fostering an inclusive and diverse workplace.
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Secondary Language(s) Job Description:
Territoire : Ontario
Le Gestionnaire de Comptes à Distance (GCR) est responsable de la communication avec les clients vétérinaires afin d'initier et de maintenir des relations commerciales, ainsi que de promouvoir, positionner et vendre la gamme de produits et de services pour animaux de compagnie afin de répondre et de dépasser les besoins des clients. Le GCR est également chargé d'atteindre les objectifs annuels de vente et d'affaires dans le cadre du plan d'affaires établi pour le territoire et la région concernée. Pour optimiser l'impact de nos interactions, le GCR doit également développer une relation efficace avec tous les gestionnaires de comptes occidentaux et travailler en étroite collaboration sur les comptes partagés de sa région ( qui est l'Ontario, à l'exception de la région d'Ottawa).
Le GCR est responsable de la compréhension des besoins des clients et de la communication d'informations et de soutien produits précises et complètes grâce à des communications ciblées et à la coordination des activités d'appels avec l'équipe régionale dans le but d'augmenter les ventes et la pénétration du marché. Des méthodes de communication et de création de relations stratégiques et innovantes sont encouragées pour renforcer davantage les partenariats avec les cliniques. Une responsabilité supplémentaire du GCR est de s'engager avec les contacts clés lors de diverses initiatives marketing. Cela inclut la capture d'emails de marque uniques par territoire, adaptés au modèle OCS, et la livraison/suivi en temps opportun avec les comptes participants. La définition du meilleur événement suivant dans le cadre de ces initiatives implique un partenariat stratégique entre le GCR et le Gestionnaire de Comptes de terrain. Les activités du GCR comprennent également la réalisation de webinaires, la participation à des formations sur les produits et les ventes, ainsi que la participation à des conférences et des conventions.
Le GCR optimise le potentiel commercial dans le territoire grâce à une collaboration efficace, une analyse, une planification, une mise en œuvre et une organisation du travail. D'autres responsabilités incluent la gestion des données du territoire via le CRM et tous les autres outils de gestion de territoire pertinents. Il y a des tâches administratives supplémentaires qui incluent, sans s'y limiter : l'enregistrement des appels quotidiens avec les comptes, la gestion des dépenses et les demandes d'expédition des clients. La performance est mesurée par le succès dans le territoire et la région en fonction du plan, ainsi que des promotions ciblées et d'autres normes de performance conformes aux objectifs opérationnels.
Le GCR effectuera ses tâches d'une manière pleinement conforme à l'engagement de notre compagnie envers nos valeurs et normes, politiques, procédures, normes de l'industrie ainsi qu'à toutes les lois et réglementations.
Qualifications :
Diplôme de baccalauréat, diplôme en sciencesest préférable; un diplôme de technicien vétérinaire est acceptable
Expérience en ventes pharmaceutiques ou dans l'industrie de la santé animale
Expérience en pratique vétérinaire pour petits animaux en tant que technicien en santé animale ou vétérinaire
Compréhension approfondie de l'industrie de la santé animale et du fonctionnement des pratiques vétérinaires est un atout
Compétence dans les technologies bureautiques et les logiciels connexes Excellentes compétences en communication orale
À l'aise avec les nouvelles technologies Compétences en négociation
Langue parlée et écrite : anglais
Nous sommes fiers d'être une entreprise qui embrasse la valeur de rassembler des personnes diversifiées, talentueuses et engagées. La façon la plus rapide d’innover est de rassembler des gens de diverses opinions dans un environnement inclusif. Nous encourageons nos collègues à remettre en question avec respect les problèmes de réflexion et d’approche de l’un et de l’autre. Nous sommes un employeur souscrivant au principe de l’égalité d’accès à l’emploi et nous sommes déterminés à favoriser un milieu de travail inclusif et diversifié.
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Employee Status:
RegularRelocation:
VISA Sponsorship:
Travel Requirements:
Flexible Work Arrangements:
RemoteShift:
Valid Driving License:
Hazardous Material(s):
Job Posting End Date:
04/7/2025*A job posting is effective until 11:59:59PM on the day BEFORE the listed job posting end date. Please ensure you apply to a job posting no later than the day BEFORE the job posting end date.
Requisition ID:R340423