Gestionnaire de comptes, Animaux de compagnie (Belleville)

September 10 2024
Industries Pharmaceutical, Biotechnology , Healthcare, social assistance
Categories Microbiology, Sales, Business development, Sales management
Belleville, ON • Full time

Job Description

Our Account Managers interact primarily face to face with our veterinary clinic customers. They strive to understand their needs and consult to offer the right solutions. They collaborate within a Field Sales Team and play a critical role in supporting our customer centric business model.

Territory: Belleville & Surroundings

Responsibilities:

  • Reporting to the Regional Sales Manager, Central Canada – Companion Animal Business Unit, the Account Manager (AM) is responsible for achieving the annual sales and business objectives within his/her territory by coordinating the development, implementation and monitoring of the Territory Tactical Plans, ensuring alignment with Regional and National Business unit objectives.

  • Understanding the customer needs and communicating accurate and complete product information through on-going calls on targeted companion animal veterinarians with the goal of increasing sales and market penetration in the territory.

  • Conducting continuing education & product presentations to clinic teams

  • Attending product and sales training, and participating in conferences and conventions.

  • Optimizing business potential in the territory through effective analysis, planning and implementation. The AM manages territory data through CRM and / or other relevant territory management tools. There are other administrative duties which include expense reports and mandatory trainings.

  • Completes his/her tasks in a manner fully consistent with our company's commitment to our Values and Standards, policies, procedures, industry standards and all laws and regulations.

Qualifications

  • Completed Bachelor degree, preferred

  • Previous Sales experience is an asset

  • Experience in small animal veterinary practice, such as a veterinary technician, is an asset

  • Understanding of the Animal Health Industry is an asset

  • Proficiency in Microsoft Office technology and related software

  • Exhibits strong Communication skills (both oral and written)

  • Motivated to lead their own specific tasks and responsibilities within a team, prioritizing time and effort towards important deliverables and producing high-quality work.

  • Proven strategic thinking, decision making and strategic planning skills

  • Successfully networking and forming partnerships with multiple team members within their customer base, as well as within our organization.

  • A valid driver’s license is required

  • Language: English

We are proud to be a company that embraces the value of bringing diverse, talented, and committed people together. The fastest way to breakthrough innovation is when diverse ideas come together in an inclusive environment. We encourage our colleagues to respectfully challenge one another’s thinking and approach problems collectively. We are an equal opportunity employer, committed to fostering an inclusive and diverse workplace.

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Secondary Language(s) Job Description:

Nos gestionnaires de comptes interagissent principalement en personne avec nos clients des cliniques vétérinaires. Ils s'efforcent de comprendre leurs besoins et les consultent pour leur proposer les bonnes solutions. Ils collaborent au sein d'une équipe de vente sur le terrain et jouent un rôle essentiel dans le soutien de notre modèle d'affaires axé sur le client.

Territoire : Belleville et les alentours

Responsabilités :

  • Relevant du directeur régional des ventes, Centre du Canada – Unité d'affaires Animaux de compagnie, le gestionnaire de comptes (GA) est responsable de l'atteinte des objectifs annuels de vente et d'affaires sur son territoire en coordonnant l'élaboration, la mise en œuvre et le suivi des plans tactiques du territoire, assurant l'alignement avec les objectifs des unités d'affaires régionales et nationales.

  • Comprendre les besoins des clients et communiquer des informations précises et complètes sur les produits par le biais d'appels continus auprès de vétérinaires ciblés pour animaux de compagnie dans le but d'augmenter les ventes et la pénétration du marché sur le territoire.

  • Tenir des séances de formation continue et des présentations de produits aux équipes des cliniques

  • Assister à des formations sur les produits et les ventes, et participer à des conférences et à des congrès.

  • Optimiser le potentiel commercial du territoire grâce à une analyse, une planification et une mise en œuvre efficaces. L'AM gère les données du territoire via CRM et / ou d'autres outils de gestion du territoire pertinents. Il existe d'autres tâches administratives qui comprennent les rapports de dépenses et les formations obligatoires.

  • Accomplit ses tâches d'une manière totalement cohérente avec l'engagement de notre entreprise envers nos valeurs et normes, nos politiques, nos procédures, les normes de l'industrie et toutes les lois et réglementations.

Qualifications

  • Baccalauréat complété, de préférence

  • Une expérience antérieure en vente est un atout

  • L'expérience en pratique vétérinaire pour petits animaux, comme technicien/ne en santé animale, est un atout

  • Compréhension de l'industrie de la santé animale est un atout

  • Maîtrise de la technologie Microsoft Office et des logiciels connexes

  • Démontre de solides compétences en communication (tant orale qu'écrite)

  • Motivé pour diriger ses propres tâches et responsabilités spécifiques au sein d'une équipe, en priorisant le temps et les efforts vers des livrables importants et en produisant un travail de haute qualité.

  • Compétences avérées en réflexion stratégique, en prise de décision et en planification stratégique

  • Réseautage et formation de partenariats réussis avec plusieurs membres de l'équipe au sein de sa clientèle, ainsi qu'au sein de notre organisation.

  • Un permis de conduire valide est requis

  • Langue : anglais

Nous sommes fiers d'être une entreprise qui embrasse la valeur de rassembler des personnes diversifiées, talentueuses et engagées. La façon la plus rapide d’innover est de rassembler des gens de diverses opinions dans un environnement inclusif. Nous encourageons nos collègues à remettre en question avec respect les problèmes de réflexion et d’approche de l’un et de l’autre. Nous sommes un employeur souscrivant au principe de l’égalité d’accès à l’emploi et nous sommes déterminés à favoriser un milieu de travail inclusif et diversifié.

Search Firm Representatives Please Read Carefully
Merck & Co., Inc., Rahway, NJ, USA, also known as Merck Sharp & Dohme LLC, Rahway, NJ, USA, does not accept unsolicited assistance from search firms for employment opportunities. All CVs / resumes submitted by search firms to any employee at our company without a valid written search agreement in place for this position will be deemed the sole property of our company. No fee will be paid in the event a candidate is hired by our company as a result of an agency referral where no pre-existing agreement is in place. Where agency agreements are in place, introductions are position specific. Please, no phone calls or emails.

Employee Status:

Regular

Relocation:

VISA Sponsorship:

Travel Requirements:

Flexible Work Arrangements:

Not Applicable

Shift:

Valid Driving License:

Hazardous Material(s):

Job Posting End Date:

09/24/2024

*A job posting is effective until 11:59:59PM on the day BEFORE the listed job posting end date. Please ensure you apply to a job posting no later than the day BEFORE the job posting end date.


Job Posting End Date:09/24/2024


A job posting is effective until 11:59:59PM on the day BEFORE the listed job posting end date. Please ensure you apply to a job posting no later than the day BEFORE the job posting end date.


Requisition ID:R309354

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